محسن اکبری

نوشته های محسن خان

محسن اکبری

نوشته های محسن خان

اینترنت نسل سه و چهار در کشور

مروری بر اخبار گذشته: مجوز فعالیت اینترنت نسل چهارم صادر شد.

به وسیله اینترنت شارژ بخرید، قبض پرداخت کنید، بسته اینترنت خریداری نمایید. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۱۸۶ خود اصول حاکم بر نحوه اصلاح و ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای موبایل را برای ارائه خدمات باندپهن، تعیین و تصویب کرده. این اصول با توجه به پایان دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل (رایتل) در تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال جاری، و با تاکید بر «ایجاد توزان و رقابت عادلانه در تخصیص فضای فرکانسی، فراهم کردن صدور مجوز اپراتورهای مجازی، اجرایی کردن رومینگ ملی، اجرای طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه ( تغییر اپراتور بدون تغییر شماره) و یکنواخت شدن شماره گذاری و تعرفه ها و حمایت از تولید داخل» به تصویب رسیده.

ارائه خدمات اینترنت نسل چهارم توسط سایر اپراتورها

استفاده از اینترنت برای خرید شارژ و پرداخت قبض بسیار راحت و ساده می باشد. در این مصوبه منظور از ارائه خدمات باندپهن موبایل «شبکه ارتباطی تلفن همراه نسل سوم و بالاتر مبتنی بر فناوریهای UMTS و LTE و LTE-A بر اساس استانداردهای ITU و 3G و یا ETSI» است. شرایط لازم برای ارائه خدمات نسل سوم موبایل، بر اساس مصوبه مذکور عبارت هستند از:

  1. در این مصوبه برای نقض تعهدات هر یک از اپراتورها در بخش توسعه، کیفیت خدمات، تعهدات رقابتی و مالی و نظارتی نیز اخطاریه کتبی و جریمه درنظر گرفته شده است.
  2. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند براساس درخواست اپراتورهای متقاضی، بعد از اتمام دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل، نسبت به صدور مجوز ارتقا برای اپراتورهای متقاضی اقدام کند.
  3. این سازمان همچنین می تواند برای تامین باندفرکانسی مورد نیاز، فرکانس ۲۱۰۰ و ۳۶۰۰ مگاهرتز را به صورت FDD و با دریافت حق امتیاز به اپراتورهای متقاضی واگذار کند که البته این به معنای دریافت مجوز ارائه خدمات نیست و اپراتور ملزم به تامین تمامی شرایط این مصوبه خواهند بود.
  4. هر اپراتور برای فعالیت در حوزه خدمات 3G و 4G باید مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال حق امتیاز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام کند. این اپراتورها موظفند بدهی ها و حساب های مالی خود را قبل از دریافت مجوز، تسویه کنند.
  5. اپراتورهای متقاضی می توانند با استفاده از فناوری وای فای به صورت برون ساختمانی، این خدمات را به مشترکان خود ارائه دهند.
  6. اپراتورهای موبایل موظف به اشتراک گذاری سایتهای BTS براساس نظر رگولاتوری هستند و باید حداکثر 18 ماه پس از صدور مجوز، نسبت به ارائه خدمات ترابرد شماره موبایل (امکان تغییر اپراتور بدون تغییر شماره برای مشترک) اقدام کنند.

انحصار اینترنت نسل سه و چهار از رایتل گرفته شد

همچنین امکان خرید شارژ ایرانسل به صورت اینترنتی نیز فراهم آمده است تا بتوانید در کمترین زمان شارژ ایرانسل برای سیم کارت خود تهیه نمایید. با در نظر گرفتن این مصوبه، دیگر احتمال تمدید دوره حفاظت رایتل نمی رود و حالا باید منتظر بود و دید که دیگر اوپراتورهای موبایل ایران چطور وارد این حوزه کلیدی خواهند شد. گفته می شود همراه اول از هم اکنون برای ارائه خدمات نسل چهارم موبایل (4G) خیز برداشته و قطعا ایرانسل هم بی کار نخواهد نشست. شما فکر می کنید ورود اوپراتورهای اول و دوم به این حوزه چه اثری داشته باشد؟ آیا به نظرتان رایتل به خوبی از فرصت انحصاری که به موجب دوره حفاظت از آن برخودار شده بود، بهره برداری کرد؟

مشترکین اپراتور ایرانسل برای دریافت بسته های ویژه اینترنت نسل چهارم ایرانسل می توانند به بخش خرید بسته اینترنت مراجعه کرده و بسته های مورد نظر را خریداری نمایند.

منبع

  • صغرا حال زرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی