محسن اکبری

نوشته های محسن خان

محسن اکبری

نوشته های محسن خان

آماده اید تا شما را با تاریخچه سیستم عامل اندروید آشنا کنیم؟ در این پست با نسخه 1.6 اندروید به نام پیراشکی آشنا خواهید شد.

نسخه 1.6 یا «پیراشکی»: گرچه اندروید 1.6 پیراشکی یا Donut به اندازه‌ی کیک یزدی متفاوت نبود، با این حال می‌توان پیراشکی را نیز نسخه‌ای متفاوت دانست که خیلی بیشتر از آن عدد 0.1 ارتقا با کیک یزدی تفاوت داشت! در این نسخه شاهد بروز بهبودهای جزئی دیگری در کل پلتفرم هستیم که قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورد.

البته بخش بزرگی از این تغییرات مربوط به مواردی بود که در پشت‌پرده اتفاق می‌افتاد. برای نمونه نخستین بار در تاریخ اندروید پشتیبانی از CDMA از این نسخه میسر گردید و بدین ترتیب شرکت‌هایی همچون Verizon توانستند به بازار امریکا و آسیا دست یافته و سود سرشاری را نصیب خود و گوگل کنند نحوه کار با نرم افزار خرید شارژ بسیار ساده می باشد و یادگیری آن به تخصص خاصی نیاز ندارد و یک کاربر عادی نیز می تواند با آن کار کند.

با استفاده از شیوه های نوین پرداخت، این نرم افزار خرید شارژ پروسه خرید را بسیار ساده کرده است و از سوی دیگر یکی از مهمترین اصلاحات در این نسخه را می‌توان بهیه و مستقل شدن وضوح صفحه نمایش دانست. پیراشکی برای نخستین بار موفق شد اندروید را قادر سازد تا در انواع صفحات با وضوح و نسبت نمایش گوناگون ظاهر شود، بدین ترتیب درهای بسته به روی اندروید گشوده شد تا نه تنها در گوشی هایی با صفحه نمایش 480×320 پیکسلی ظاهر شود بلکه انواع صفحات نمایش از QVGA ،HVGA و WVGA گرفته تا FWVGA ،qHD و حتی 720p را به زیر سیطره خویش کشد و شما قادر خواهید بود به آسانی هرچه تمام تر سیم کارت خود را شارژ نمایید و یا قبض پرداخت کنید.

اپلیکیشن خرید شارژ از چند بخش تشکیل شده است که می توان به بخش خرید شارژ، بخش پرداخت قبوض، بخش خرید بسته های اینترنت، بخش خرید گیفت کارت، بخش خرید لایسنس آنتی ویروس و سایر بخش ها اشاره کرد با استفاده از این نرم افزار خرید شارژ می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید، در اندروید پیراشکی قابلیت کادر جستجوی سریع نیز ارائه گردیده است، مفهومی که در دنیای رایانه از آن با عنوان «جستجوی کلی» نیز یاد می‌شود. پیش از پیراشکی اگر کاربر در صفحه آغازین بود، با فشردن دکمه جستجو گوشی به کادر جستجوی گوگل هدایت می‌شد و می‌توانست از آنجا اینترنت را بکاود به گونه‌ای که همه‌ی جستجوها به سایت google.com هدایت می‌شد.

از نسخه 1.6 (پیراشکی) به بعد، کاربر می‌توانست بجز اینترنت حتی بخش‌هایی از گوشی خود را نیز به طور محلی جستجو نماید که شامل برنامه‌ها، اطلاعات تماس‌ها و موارد دیگری از این دست می‌شد. از این گذشته در پیراشکی قابلیتی تعریف شده بود که به کمک آن برنامه‌نویسان می‌توانستند برنامه‌ی خود را جزء موارد جستجو شونده‌ی محلی قرار دهند. سایر بخش های این نرم افزار را با دانلود و نصب آن با نحوه کاکرد آن آشنا شوید.

برای خرید شارژ ابتدا با توجه به نیاز خود که شارژ مستقیم و یا کارت شارژ نیاز دارید یکی از بخش ها را وارد کرده و سپس با وارد کردن شماره موبایل و مبلغ، به درگاه پرداخت الکترونیک متصل خواهید شد و می توانید شارژ را خریداری نمایید و از دیگر خصوصیات پیراشکی می‌توان به طراحی مجدد فروشگاه اندروید در رنگ‌بندی سفید و سبز معروف دانست. از این گذشته این برنامه قادر بود تا فهرستی از برترین برنامه‌های رایگان و قابل خریداری را نمایش دهد، موضوعی که با گسترش عرضه برنامه‌های ثالث بر روی این پلتفرم به خوبی نیازش حس می‌شد.

از سویی دیگر رابط‌کاربری ابزار دوربین نیز تغییر کرد و بجز یکپارچگی بهتر با گالری، مشکلات شاتر آن نیز تا حد زیادی رفع شد. با این حال نتوانست آنچنان که باید و شاید ظاهر شود و همچنان ایرادات زیادی متوجه دوربین بود، موضوعی که تا اندروید 2.3 ادامه داشت. همانطور که در بالا نیز اشاره شد شما می توانید با استفاده از این نرم افزار، بسته اینترنت برای سیم کارت های ایرانسل، رایتل و همراه اول خریداری کنید.

  • صغرا حال زرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی